lørdag 19. november 2016

5 veker til jul




No gjelder det å passe på at ting og tang til julehuset er kommet på plass..
Advensstaken, lysa og tall
ene ..


lyspærer, s
ervietter, telys, julevinen, cognac mm..
planlegg ein gløggkveld, juleverkstad eller kansje ein bakedag,

eg håper iallefall på minst einbakekakelefse dag ;)





Dra på ein skogstur , for å jakte på litt kongler, mose og greiner,
alltid kjekt å ha til jul ikkje sant





her er det iallefall lite som minner oss om førjuls tiden
grått, grått, grått
men i natt kom det endelig litt snø






Det er viktig med litt påfyll av frisk sjøluft - ei go dose veninneprat eller  berre ta livet litt meir med ro.

SÅ spent om eg klarer å senke skuldrene så mye som eg vil -- føler at eg er litt på etterskudd - eller egentlig så er eg jo ikkje det da ;)

til og med lilla lys er kommet i hus 



noen pakker har allerede fått på seg papir og noen pakker har kommet i hus
 - advents pakker ligger klar til 1 søndag i advent,
strikkepinnene går jamt og trudd og joda
det blir nok noen hjemmesnikkra julegaver i år og ;)

Truddelutt ---- pust med magen ;)

1 kommentar:

  1. Eg trur du har kontroll på det meste. Iallfall i tankane :-)

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett

Strikkeglede

 Endelig begynner kreftene å vende tilbake, og gleden av å skape noe føles bra 😀 Når hode henger litt etter er det greit å ha enkle ting på...