torsdag 7. september 2017

Kjærleik på pinne



Eg innrømmer det så gjerne 
eg er heilt fortapt i flerfarget  tråd.

Og faller for fristelsen veldig ofte når eg kommer over nye farger og nye tråd merker -- og tenker kvar gang -- kjekt å ha ...  
men denne gangen var det elste sønnen som ville ha sokker
som fikk bestemme farge og pinne størrelse


og ja da mor vart fornøyd ho når ein kan bruke pinne nr. 3,5

Går fort å strikke eit lestepar da 
Eller gjør det no det -- for når mor ikkje har mønster blir det fort prøve og feile metoden.
Og her vart det litt strikk og rekk oppatt.

Men no er sokkene ferdig og mor vart iallefall fornøyd.
Så håper eg bursdagsgutten min blir fornøyd også.
Og eg har da ei plan om å strikke flere av disse,
for eg har mange nøster som må strikkes - bra det er snart jul jo 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Strikkeglede

 Endelig begynner kreftene å vende tilbake, og gleden av å skape noe føles bra 😀 Når hode henger litt etter er det greit å ha enkle ting på...