torsdag 27. februar 2020

Dele Kunnskap


MEISTRE LIVET  ;)

I fjor høst fikk eg jo påvist diabetes 2 -- og selv om det ikkje kom som noe sjokk, er  det jo aldri kjekt å få ei diagnose.

Men med ei diagnose - har eg jo bedre odds til å meistre livet,
til å ta grep og handliger om mi eiga helse.

Og eg innrømmer det så gjerne, det  har eg ikkje vært så flinke til - desverre.  Men no vettu - så har eg fått god hjelp fra diabetes sjukesøster på sjukehuset, eg har fått medisin og eg har vert på KURS
KURS i å meistre livet som diabetes 2 menneske.



Bildet kan inneholde: drikk, tekst som sier 'DELE MEISTRE KUNNSKAP LIVET'Bildet kan inneholde: frukt og mat





Så får vi se da - eg håper iallefall selv at dette er noe eg godt kan leve med i mange mange år - eg må bare få kontroll på blodsukker og vekt.
Og det er jo ikkje bare lett. Det veit iallefall eg ...

Og det var litt ugg å sitte inne, når vi endelig hadde sol her på sunnmøre - men vi var så heldige å få innlagt trimmetur i fineværet,
  HELDIGE OSS sier no eg - for maken til utsikt i sola skal ein jo leite lenge etter 


Bildet kan inneholde: himmel, tre, sky, fjell, utendørs, natur og vann


Truddelutt fra HO Monika 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Strikkeglede

 Endelig begynner kreftene å vende tilbake, og gleden av å skape noe føles bra 😀 Når hode henger litt etter er det greit å ha enkle ting på...