fredag 17. april 2020

Den vanskelige sokk nr.2


Det gjekk jo ikkje så fort med påskestrikken i år,

Tynne pinner og tynn tråd får jo litt av skylden, 
og  ny mønster full av utfordringer - ja da tar ting lang tid ...

Men eg klapper meg på skuldra - for sokk nr.1 er jo faktisk ferdig.
og så får eg se da - om sokk nr.2 kommer på pinnen og ikkje minst av pinnen.



For dette var pirkearbeid 

Det er jo egentlig artig - når ein blir fornøyd med resultatet ;)

Og eg innrømmer det så gjerne - eg vart jo ikkje heilt fornøyd
( og ja eg er vel litt pirkete ;)

Men det var artig å lære ein NY måte å legge opp sokker på 
- og hull er jo alltid ei artig utfordring å strikke 
- stemmer kast og sammen strikking 
 og mestrings følelsen kommer i takt med at blondekanten  vokser fram ;)

Men så var det den nye måten å strikke hæl på.
Der er det store rom for forbedring 
ikkje meir å si på den saken, men øvelse gjør jo mestring 

Så det kommer vel heilt sikkert sokk nr 2   ;)




 ps. min sokk er gul og den blå er orginal sokken på mønstra - fin ikkje sant ;)
Det er Tove Fevang som har designet og strikket - gå gjerne innom hennes blogg 

1 kommentar:

  1. Det var en fantastisk flott sokk 🧦
    Sokk nr 2 er alltid en utfordring her i huset... Ja eller vott nr 2 for den saks skyld. Det må jo være akkurat like nr 1.
    Lykke til med sokk nr 2.så lekker som disse var må det jo bare bli en til 💚💚💚
    Riktig god helg fra Katrine 🌼

    SvarSlett

Strikkeglede

 Endelig begynner kreftene å vende tilbake, og gleden av å skape noe føles bra 😀 Når hode henger litt etter er det greit å ha enkle ting på...