fredag 12. august 2022

Ny sokkemønster

 

jupp - eg bobler av glede når eg finner nye sokkemønster som eg bare tenker DISSE MÅ EG BARE STRIKKE 😀

Og da eg snubla over disse fine sokkene på FB. i sommer var eg snar til å forhåndsbestikke den fine boka til Bitta og forleden dag var den kommet i postkassa mi -- GLEDE





Tråd og pinner vart funnet fram - og oppi MITT HODE skulle vel disse sokkene være PLANKEKJØRING å strikke. INNI mitt hode ja.

For makan til plundring, eg har studert og studert og studert litt meir, eg har bedt om HJELP, fått hjelp og eg håper på meir hjelp.



JA eg anser meg som ei god strikkekjærring, men i denne mønstra møtte eg motstand. 

MEn eg gjer meg jo ikkje så lett, no venter eg på svar fra noen som er enda bedre enn meg til å lese mønster og vil hjelpe meg .

For plutseleg så skjønner eg det og tenker - at eg ikkje tenkte slik med ein gang da .


jaja .. bra det er helg og kanskje kommer sola fram også 😊


ps. men vis her er noen som kunne komme med tips - så er problemet korleis strikke eg omgang nr. 6.

Som er altså nr, 2 på mønstra

For omgang nr. 2 - 5 skal repiteres på skaftet.

og oppi mitt hode går altså dette ikkje, for den masken som eg har tenga rød ring rundt skal eg øke med kast - V over skal eg bare ta av.


OG da drar eg bare med meg tråden opp og strikketøyet kruller seg bare ...   HJELP 😕

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Strikkeglede

 Endelig begynner kreftene å vende tilbake, og gleden av å skape noe føles bra 😀 Når hode henger litt etter er det greit å ha enkle ting på...