mandag 26. november 2012

førjulstid som sier kos


tiden flyr,
og vips
så er det berre
4 veker
igjen til jul 


 


 eg har STORE planer om å rydde, kaste, vaske...
Rett og slett finne litt hus 
og gjøre det litt reint 
lurt - ikkje sant 
Iallefall når eg ser kor møkkete viduene er ,
så trengs her ein real vindusvask.
og i samme slengen vart gjammen meg stuegardinene vaska og hengt 
UT til tørk...
DET er ikkje kvardags kost sist i novemeber 


ellers så har eg vert litt hermegås,
vi måtte jo ha ein GUL fuglemater,
finnes i mange farger -
men denne var den finaste - sant JA ..

 

julepynten venter eg med litt til enda,
men det dukker vel opp litt,
her og der i det stille,
koselig med litt nisser, engler og reinsdyr.

men slapp av - jula den kommer lell ...

9 kommentarer:

  1. Det er mye som skal gjøres før jul, så det gjelder å henge i. Jeg vasker ikke så mye, men liker veldig godt å kose meg og bake litt!

    Kos deg videre i julestria! Klem

    SvarSlett
  2. Venter noen dager til jeg også, her er det tradisjonene som telle. Pynten kommer ikke frem første søndag i advent eller første desember - det som kommer først. Så får vi se hvor langt jeg kommer med vindusvask, kakebaking og nedvask - jeg tar det som det kommer tror jeg, som du sier - jula den kommer lell;)
    Knallkul fuglemater og du har min favoritt-te i koppen - i alle fall en av de:)

    Fin kveld til deg og god klem
    Hanne:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ja, det hadde vært så koselig med tur Monika, har ingen planer men må sjekke om jeg får barnevakt for mannen jobber og fjøresteiner er ikke helt A sin greie;) Send meg en mail da vel, du finner adressen i sidepanelet mitt. Og så kan vi snakkes på mail og planlegge - tur må vi få til:)
      En liten klem til
      Hanne:)

      Slett
  3. Tenk at vi kan tørke tøy på snora nå når det snart er desember!:)Så koselig innlegg, og søt gul fuglemater, ;) kjempefin!:)Klem fra meg!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja ikkje sant - og du veit vel kven som var først ute med å friste
      tji hii ;)

      klem - monika

      Slett
  4. Kuuul fuglemater !!! Kan jeg spørre hvor den er kjøpt ? Og hadde de andre farger?

    Utrolig deilig denne november'n vår :))) Bare å nyte!

    KLemM

    SvarSlett
    Svar
    1. plantasjen - gul, blå og rød
      og så finnes den i 2 størrelse - denne er den største

      klem - monika

      Slett
    2. flotters :) Stort smil til deg :-)

      Slett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...