fredag 26. mai 2017

Bilen min



rett  føre påske takket min kjære BIL for seg ...

og plusselig var livet litt meir vanskelig, for den kjære bilen min vart fort sakna.

I alle fall for meg og Birk ...



og da starta jo jakten på den PERFEKTE bilen til oss
og oss er jo BIRK og matmora eller var det fjøs kjærringa .
Samma det vel --- Bil måtte eg ha.
.......................

og min bedre halvdel har leita over heile Norge etter bil,
mesteparten var RØDE --- og dei ville vi i alle fall ikkje ha.
Noen hadde feil dører bak - eller mangel på dører,
noen andre hadde ikkje vindu - eller dei var veldig sota
( og det passer jo ikkje te kjærringa som ser dårlig )

Noen var faktiskt veldig BRA - heilt til det kom fram at de hadde vært kræsja,
og noen VAR KJEMPE BRA -- men kor var selgeren da ...

og så var det evindige spørsmålet - DISEL eller EL ..

elle melle -- og her var det faktisk veldig mange som plusselig skulle mene no
og det var ikkje meg eller buss sjåføren,
og  spes. arvingen våre hadde veldig mye dei skulle sakt -- vettu.

MEN for å summere alt dette fjaset --- så har
KJÆRRINGA fått seg bil.
( Ja eg og Banken da ;)

og JA DA vi går for EL BIL
og så får vi se da -- kven som ler til slutt


om vi får litt mindre disel regning og større strøm regning
om eg stopper i Brusdalen for at eg ikkje hadde nok strøm

det går vel bra lell --- enn så lenge ;)
og ser du kjærringa som står i vei kanten, så stopp da vel,
eg har heilt sikkert pungtert eller mangler litt strøm ...







1 kommentar:

  1. Gratulere med ny bil.
    Det er vel EL som er tingen no, du lære nok kor langt
    du kan fare, og blir snart kjendt med alle ladestasjonar.
    Lukke til.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...