onsdag 10. oktober 2012

blir bra


i dag har eg opplevd ytterpungtene i fjøsen vår ...

fra gleden av å se ei søt lita frøken bli født - til fortvilelsen da vi ser at neste
kalvefødsel ikkje er så bra.
og desverre så døde den kalven.

kjenner på sinnet når eg såg kalven,
den var jo heilt fullbåren kalv,
klar til livet

men heldivis er dette noe vi ikkej opplever ofte - og av 120 kalvefødseler her i melkefabrikken, er dette
 kalv nr. 2 som er dødfødt...

no er eg litt nattevak i fjøsen, for desverre så var kua også dårlig, men eg håper det går bra natta gjennom, og i morgen tidlig kommer dyrlegen.

no har  vi vært litt dyrlege selv, for slik må det vær når ferga har sluttet å gå for natten, men vi fikk hjelp over telefon og medesin har vi jo liggenede - heldigvis

og det vil jo som regel gå bra - tilslutt ...

takk for alle gode tilbake meldinger,

kua klarte natta og alt går bedre ;)

4 kommentarer:

  1. Så trist med den ene og så flott med den andre..
    Håper det gikk bra med kua som ble syk.

    SvarSlett
  2. Så trist, er ikke moro når dyra dør (i tillegg til det økonomiske som man også tenker på som bønder)

    Håper kua klarte seg gjennom natta.

    SvarSlett
  3. Trist med den som ikke klarte det..Håper kua klarer deg!
    Hurra for den friske kalven!

    SvarSlett
  4. Nydeleg kalv.
    Håpe mora til den som døde blir frisk og klar igjen.
    Fin torsdagskveld til deg :)
    Klem

    SvarSlett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...