mandag 14. september 2015

Veka som var

 
Kvar dag har vi noe å være takknemlig for
( vel i alle fall nesten )
 
 
For det har vært ei høstveke som minna oss om sommer, med mange dager der tempraturen bikka over 20 +
Da klaga ikkje bonden i alle fall.
Og utekua fikk være uteku litt til.
 
Verre var det med fjøspusen som ikkje hadde lært seg å IKKJE springe over vegen når biler kommer,
trøsta er vel at pus hadde det bra den tiden den var her hos oss i melkefabrikken.
 Og det var litt stusselig å begynne på att i fjøsen .
 
 
 








Vi har jo vært så heldige med uteværet,
og da blir det jo uteturer også.
 
Og heldige meg fikk meg ein fin TOPP tur.
 Bratt og langt,
 
men i godt selskap gjekk jo turen som ein leik.
Og ute lunsjen kunne spises på 1343moh




 



og ja da - det vart ein del Laupen turer også,
måelt var minst 100 turer på sommerboken,
og det klarer eg vel med god margin ;)
 
Litt fjøs har det også vært, alltid like koselig å jobbe her i Melkefabrikken.
 
Vi har enda over 50 utekuer, men rekner med at snart blir det innekuer av dei og .
Kansje like greit i midten av september


1 kommentar:

  1. Veldig koselig blogg du har, er mye inne hos deg å titter men lite flink med kommentarer (der skal jeg skjerpe meg). Det er så kjekt å se dyrene, den flotte naturen og det du lager.

    Ha en fin dag ! Masse hilsen AnneKa

    SvarSlett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...