mandag 16. januar 2017

strikker på gamle rester

fra i fjor eller året før der ein gang ;)

Ja da - eg er den første til å innrømme at eg er HEKTA på tråd,
og eg har vært veldig flink til å støtte den tråd bransjen,
og Sauer er jo ålreite dyr ;)




Men no i 2017 har eg ein plan ...
dessverre butikker - eg MÅ faktisk strikke meir og kjøpe mindre,
Så enkelt er det, men kor lett er vel ein annen sak.

Vi får se -- eg er i alle fall godt i gang med prosjekt restetråd,
eg har faktisk strikket ferdig ein genser fra i fjor,
strikket 2 par sokker og funnet fram denne skjønne toppen
 som er SÅ KJEDELIG å strikke, men den blir jo så fin.
Har eit håp om at den kan bli ferdig til USA turen - lov å håpe ja ;)

og eg har mange prosjekter som ligger på vent
- mange snornisser skal bli ferdig i 2017
- har i alle fall 2 sjal som eg har tråd til
- ei jakke til meg selv som er godt påbegynt
- ei jakke som bare har strikket noen få omganger på
- ein tunika som ikkje er påbegynt i det hele tatt
- minst 2 hekla tepper som BARE er å montere.
- ein rosa baby kjole av alle ting ;)
- ein tunika og ein genser som skulle vert ferdig te jul i fjor.
-  sommer topp i lollypop farger

og mange kilo med tråd som skal forvandles til sokker,luer og kluter og kansje noen votter også  ;)


NEI da - eg blir IKKJE arbeidsleding i år heller,
og ikkje tråd laus heller ...
Så skal det bli artig å se da kva eg klarer gjennom strikkeåret 2017.

Har du kansje noe liggende på lur i ein pose bak sofaen
-- fnis da er vi jo TO ;)






3 kommentarer:

  1. Godt nyttårsforsett !
    Men du strikkar mykje så eg er ikkje i tvil om at
    du kjem gjennom planen din i løpet av året.
    Det du strikka no ser ut til å bli lekkert.

    Fin tysdag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. .... hadde det bare vært denne posen bak sofaen du...for den ER der;-)
    men det er pose mellom sofaen og veggseksjonen også...pluss flere på "syrommet", soverommet..og resten vil jeg ikke vite;-)
    Så det var DEN saken!!! hihi
    Men, skitt au... jeg skal på fabrikkutsalg til OPAL i nærmeste fremstid likevelllll!! Kunne bare ikke si nei til tilbudet om å bli med!!! Gliser...
    Men jeg strikker.....på gamle Ufo-er også!!!
    Smil fra Annette i tyskland som ønsker deg et godt strikkeår!! :-)

    SvarSlett
  3. Jeg strikker ikke selv, men det hender jeg lusker med meg en bunt garn og tilfeldigvis "glemmer" den hos ho mor..!

    Mange flotte prosjekter du har gående. Lykke til!

    SvarSlett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...