fredag 23. februar 2018

Titter innom

med eit lite livstegn ♡

Det er no 25 dager siden brannen.   25 vonde dager. 
 Med dagene går overaskende bra - eller innemellom litt bra trur eg ...




Kjellaren er no endelig åpen --og  det var kjempe skummelt å gå dit ned, 
minner meir om eit spøkelse hus..
 Det er liksom så lite med liv der nede.
Svart  Spindelvev og eit tynt lag med sot ligger overalt -- og sammen med den ekle lukten fristes det ikkje til å være der .




Men sammen med  Asbjørn og 2 som hjelper oss, har vi rydda,sortert og kastet. 
vi har  faktisk tømt snart hele kjelleren
ein kjeller full av ting og minner fra eit langt liv med unger .

Bilder, barnetegninger, bøker, klær, bøker mm.
Vaskemaskin, tørketrommel, tredemølle og div andre el.ting 




eg tørker tårer og mammahjertet mitt gråter for alle minnene vi må kvitte oss med.  
 Men etter 3 dager med kasting går det litt  bedre - heilt til eg finner ein pose med med hjemme laget nisser som må kastes, ei barne tegning eller eit bilde som betyr noe
Men eg velger meg å: glede meg over dagen    ♡ ♡

og sammen med Asbjørn skal vi klare å lage oss ein ny heim som vi skal fylle med nye minner ;)




2 kommentarer:

  1. Uff det er så trist.Skjønner det nok ikke helt før en har vært borti det selv.Men ser du har gode tanker og står på

    SvarSlett
  2. Så trist! Jeg føler virkelig med deg/dere! Stor trøsteklem fra Turid.

    SvarSlett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...