fredag 24. januar 2020

prøvestrikk


Så skal eg gjøre noe eg IKKJE er så flinke til, nemlig stikke ein PRØVESTRIKK 
før eg går i gang med de rette strikketøyet ;)

og eg har noen gensere som eg har BOMMA på størrelsen noen ganger 
( kremt flere ganger )

Så dette TROR eg er kjempe viktig, å ha kontroll på kor mange masker ein skal ha på pinnene i forhold til størrelsen ein strikker 

Eg skal vere med på samstrikk med Bystrikk 2020 i regi av Knitting Inna .  
Og de anbefalte å strikke ein prøvelapp.

Så i går tok eg med tid til å finne fram tråd, pinner og målebånd, og tenkte jo at dette er jo bare PLANKEKJØRING 


Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.



MEN der tok eg feil vettu   ;(
Så kvelden gjekk med til å lese mønster, strikke, telle og føle på frustrasjonen for å IKKJE FÅ DET TIL...

Eg er jo så heldig å ha litt støttekontakt både her og der, og etter ein del snapp og meldinger, så rekka eg opp og starta på nytt med den prøvelappen.


Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.


Så får eg se da - i dagslys og med ny giv så prøver eg igjen - og strikke på nytt,
eg har jo litt dårlig tid føler eg, for mønstra slippes jo i morra, og DA må eg jo være klar ;)

og kor bra det er lørdag,  værmeldinga melder ruskevær og på tv er det jo ski ;)

ps. så håper eg ikkje angrer - for denne tråden skulle egentlig bli ein anna genser - men eg har "innside" innformaskjon om at dette kommer til å bli århundres fineste strikketøy ;)




1 kommentar:

  1. Tja kjære Monika...akkurat der så er vi to om å synes at vi greier oss fint uten prøvelapp hehe. Jeg vet at man Skal...meeen... det går som regel bra uten også hehe I verste fall blir strikketøyet liggende og blir til en ufo (hysj)
    Igår fikk jeg plutselig lyst til å strikke små sokker til å ha i gummistøvlene når våren kommer. Har så masse restegarn etter sokkestrikk og da var det jo bare å strikke i vei og morro var det. Ble helt hekta og ferdig ble jeg også...Men.. sokkene passer nok ikke bestemorsgullet med det første som planen var... kanskje neste vår??!!.. så nå har jeg begynt på et nytt par. Tar sjansen. Igjen! hehe Håper du er heldig med nytt prosjekt OG prøvelapp;-)
    God helg med smil fra Annette

    SvarSlett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...