mandag 24. oktober 2022

ÅrsetBakeri ;)

 Eg har alltid vert glad i å bake - men med ymse resultat opp gjennom åra 😋

Så da eg finner gode oppskrifter - er snar til å lagre den på ein lur plass.

Og den plassen er av og til så lur at eg ikkje finner dei att - desverre.


Og disse rundstykkene var vel ein av dei som hadde gått i glemmeboka, så da oppsrkiften på Rundstykker med poteter poppa opp på telefonen min. 

MÅTTE eg jo bake, for å se om dei var like gode som eg trudde dei skulle være...


Og gjett da - deigen vart kjempe bra og rundstykka smakte himmelsk 

- jupp litt egenskryt må vel være lov 😊

Den eneste feilen etter mitt hode er at det skulle vert litt havregryn eller grovkveite i dei - men bare vent - neste gang eg baker blir det med litt grovt oppi 😋

Eg bruker ofte å dobble oppskriften - alt unntatt gjær.

Av den oppsriften fikk eg 30 rundstykker




Oppskrift på langpannebrød med potet

1 kokt potet - ca 150 g

ca. 800 gr kveitemjøl

( men eg vil bytte bort ca. 200 gr. med noe litt grovere )

1 pakke gjær. Tørr eller fersk.

1 ts salt og 1 ss sukker ( eller litt mindre sukker er heilt sikker ok det og )

2 Egg

2.5 dl.melk

1 dl. olivenolje

litt flaksalt 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Strikkeglede

 Endelig begynner kreftene å vende tilbake, og gleden av å skape noe føles bra 😀 Når hode henger litt etter er det greit å ha enkle ting på...