mandag 24. april 2023

Teppestrikk

  Å endelig kan eg vise eit heilt ferdig teppe 


Dette har eg strikka på i nesten alle ledige stunder no i 2 mnd.

 -- for slik er det jo når ein kommer på ideen med å strikke bursdags teppe litt forseint.

Men eg kom i mål vettu  og no er teppet overlevert 

og er trur det falt i smak  😀




Eg har brukt tråd fra euro pris denne gangen, pinne nr. 3.5

Det tok meg ca 2 mnd å strikke dette teppet.

Eg fant mønstra i Hjemmet nr 1 - 2023

Eg har strikka ei stripe ekstra slik at teppet vart litt bredere 

Og eg har avslutta teppet med 3 omganger med fastmasker 

( trur eg d heter ;)


og ja da - eg har faktisk starta på eit teppe til, slik at eg ikkje skal bli arbeidsløs med det første. Det teppet skal flytte inn i bobilen tenkte eg. Og strikkes innemellom alt anna. 

For først skal eg faktisk strikke ein Dåpskjole, 

noe Farmorstrikk og bitte litt Egostrikk.

Må jo ha litt tråd og strikkepinne glede - KVAR DAG  😊



3 kommentarer:

  1. Fantastisk gjort :-))) Å strikke et så flott teppe på to måneder er flott. Du var veldig opptatt der. Jeg gratulerer deg, og mottakeren var absolutt veldig fornøyd.
    Jeg er nysgjerrig på dåpskjolen du har på gang.
    Jeg har ikke strikket på en stund, selv om jeg har en genser jeg har begynt på... Har prøvd meg på å sy, det er veldig gøy også... men garnet ligger også :-)))
    Mange hilsener til deg. Viola ønsker deg lykke til med strikke.

    SvarSlett
  2. Hei Viola - takke takk og ja mottakeren vart kjempe fornøyd ;) Eg er litt usikker på om det var så lurt å ta på seg strikk til andre, men den dåpskjolen blir eit spennende proskjekt å strikke, skal blogge om den senere i dag ;)
    Finn deg noe fint garn og plutseleg så finner du igjen strikkelysten ;)

    Ha ein fin fin dag videre

    SvarSlett
  3. Hei Monika, så fint å se teppet ferdig. Jeg visste at det kommer til å bli fint og jamen ble det bare lekkert! Flinke du som skal strikke et til pluss så mye annet;-) Lykke til!!
    Endelig er våren på vei her jeg bor men veldig opp og ned med temperaturene og masse regn men med mye barnebarn pass går dagene fortere enn fortest;-)
    Ha en fin dag! Klem Annette

    SvarSlett

Strikkeglede

 Endelig begynner kreftene å vende tilbake, og gleden av å skape noe føles bra 😀 Når hode henger litt etter er det greit å ha enkle ting på...