lørdag 23. januar 2021

Led meg ut i fristelse ...


ja da - eg veit eg skulle strikke etter ei strikkeliste fram til Vinterferien 2021, 
og det skulle ikkje være noe rom for utskeielse - og eg var jo selfølgelig enig  😀
Og eg drømte jo om alle dei genserene eg skulle strikke ferdig til vinterferien.




Men det var heilt til dette sokkemønstre dukka opp på instagram, 

og eg falt pladask IGJENN ...
men heldigvis så skulle disse sokkene test strikkes og mønster skulle lages, så oppi mitt hode hadde eg jo veldig god tid.
Men gjett kva da  - Forleden dag dukka det jo opp på Ravelry.
OG eg måtte jo falle for fristelsen.

Kjøpte mønstra , og ville/skulle  strikke dei fine sokkene med ein gang.
Så travelt hadde eg det at eg ikkje rakk å lese gjennom heile mønstra ein gang. 

Så eg fant fort ut at eg måtte puste litt, 
starte på nytt og strikke  dei sokkene når eg var alene, med godt lys og ingen som forstyrra meg.

For her snakka vi om Latviske fletter, tynne pinner og tynn tråd 
( og ja da - tråden er fra lagret i kjellaren ;)
Forsterka hæl, forkorta rader og forkortelser eg ikkje bruker til vanlig.



 

Men veit du kva - eg trur dei blir dritlekkre, og ja da eg må strikke 2 av samme sort, men egentlig så hadde eg tenkt å strikke ein heil haug av slike sokker .
Det skal blir jul i år og vettu ;)

phhh....jammen meg bra vi er i januar ennda

Oppdatering: eg strikker på Hjertegenserene mine innemellom, 
på tjukke pinner og Alpakka tweed tråd, den vokser jamt og trutt.

Eg fikk ei lita ahaaa opplevelse no i kveld, mottakeren av herre genseren ville ikkje ha ein slik genser lell, så da må eg lage noen nye planer, men noen skal iallefall få seg ny genser til Vinterferien 💗

3 kommentarer:

  1. Hei Monika, strikk det du har lyst til og ikke det du "må", da pleier det å bli resultater vettu...har opplevd dette selv nylig;-) en genser jeg hadde veldig lyst til å strikke ble ferdig på litt over 3 uker, gjett om jeg ble glad...nytter ikke stort å "plage" seg med det som har ligget en stund da blir det bare et ork;-) plutselig en dag får man lyst å strikke ferdig noe som var godt lagret og da blir det ekstra stas hehe
    Ha en fin søndag!
    Her blåser vi bort nesten, kalt og ekkelt og snøen som ble lovet kom i form av regn...igjen.. Det blir en skikkelig innedag idag...fyr i peisen...steken i ovnen... og jeg i sofaen med et nytt strikketøy hehe
    Klem fra Annette

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia Anette - eg strikker faktisk av LYST - for eg har så lyst på alle gensere og alle de andre strikkeplanene eg har vettu ;)

      Og det er føles jo så bra, når eg kan hake av på lista, og det føles ennda bedre å ha eit lite lager av sokke ;)
      og ei ny plan - etter at eg fant ein pose med bomulltråd -- KLUTESTRIKK, det var eg veldig hekta på å strikke for noen år tilbake - tullete men du kor artig.
      Godt du har strikkepinnene å kose deg med i ruskeværet -- klem fra monika

      Slett
  2. Hello everyone this is a great testimony that I must share. I never believed in spells or magic not until I met Dr. Ogala My life is back !!! After 3 years of broken marriage, my wife left me with two children. I almost killed myself, I was emotionally broken down. Thanks to a spell caster called Dr Ogala who I met online. One faithful day while browsing the internet, I came across a lot of testimonials about this particular caster. Some people testified that he brought their ex-lover back, others testified that he restored their uterus, cured cancer and other diseases, others testified that he could cast a spell to stop the divorce. I also come across one particular testimony, it was from a woman called Sonia, she testified about how he brought her Ex lover back in less than 2 days, and at the end of her testimony she dropped his email (Drogalad02@gmail.com). After reading all of these testimonials, I decided to give it a try. I contacted him via his email and explained my problem to him. In just 48 hours, my wife came back to see me. We have solved our problems, and we are even happier than before, Dr Ogala is truly a talented man, I am not going to stop posting it because he is a wonderful man. If you have a problem and are looking for a real solution and a real spell caster to solve all your problems for you, contact Dr Ogala with his powers He can turn your dreams into reality.
    .................................
    IT CAN ALSO HELP YOU WITH:
    1. Bring your boyfriend or girlfriend back
    2. Bring back your husband or wife
    3. Win the lottery and promotion in the offices
    4. Help you get pregnant, if you need a baby
    5. Complete Cure Of Any Kind of Sickness contact him now through: Hangout: drogalaspells@gmail.com, Email: Drogalad02@gmail.Com.. you can Call/WhatsApp with this mobile number +2347049668119

    SvarSlett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...