mandag 16. januar 2023

matsvinn

 

Eg må vel innrømme det 😊

 Eg blir glad langt inn i mathjertet mitt når eg kommer over gode tilbud på coopen - og i dag var det kokt skinke som var nedsatt pga. dato.





2 pakker vart med hjem

 og eg mekka sammen ein dobbel posjon med fylte horn.

Litt pizza saus, litt oregano, litt ost og kokt skinke -- voila så har eg fryseren fylt opp med horn, og det er jo alltid kjekt å ha på lur. 

   Vinn vinn tenkte no eg 


INGREDIENSER

500 gram hvetemel
1/2-1 pk tørrgjær 
1 ss sukker
1 ts salt
3,5 dl melk (37 grader)
75 gram romtemperert smør

1 egg
sesamfrø

ost og skinke til fyll



2 kommentarer:

  1. Veldig fristende horn! Og så fine de ble med 'skårne striper/hull'😃 Kom ikke på noe bedre å forklare det med😆 Hilsen Line i Oslo.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann -- ja takke takk, såg dei stripene på ein annen blogg og hadde så lyst til å prøve - og det vart faktisk ikkje så verst ;)
      klem

      Slett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...