tirsdag 24. september 2013

det gjekk jo så BRA ;)


 Høsten er her -
og med den skal alle alle utedyr bli innedyr ;)
noe som egentlig er så koselig --- for eg roper og frøken mø - svarer ...




og  som regel vil frøken MØ inn no,
inn te varme - og lett tilgjengelig MAT..
og som eg sa til min bedre halvdel -
det er jo SÅ kjekt når dei kommer
DANSENDE mot oss - og lykkelig for å få litt
kos og kraftfor 






MEN i går kunne det gått skikkelig gale,

da eine kviga trådde feil og klarte på merkelig måte å falle ned i ei grøft,
på RYGG med fotaten rett opp - og der vart ho liggende ;(




men med ei ekstra hand - ein ny traktor og noen stropper fikk vi kviga opp att fra grøfta



 litt møkkete og forkomma - men i LIVE



og med  litt ekstra pleie vart kviga kjørt te fjøsen, vaska og skrubba med Lano såpe og varmvann -- litt ekstra kraftfor og høy vart det også ..

og jo da " Lanokviga " vår kommer seg og no håper eg berre det går bra når ho kalver også ...



vi var iallefall så heldige denne gangen også ;)


3 kommentarer:

  1. Så godt det gjekk bra med Lanokua!
    Sikkert godt kome i hus no. Og få maten på "bordet" :-)

    God natt klem

    SvarSlett
  2. Uff da...stakkars..
    Godt det gikk bra!

    SvarSlett
  3. Oj, det måtte være litt av en opplevelse for den stakkars kua!

    SvarSlett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...