fredag 3. oktober 2014

Via ferrata Loen



















Tester høgdeskrekken - igjen ;)


Bratt tur på totalt ca 880 høydemeter (1010 høydemeter dersom man går helt opp til Hoven)
og det gjor selfølgelig vi ;)

med Via Ferrata-vaier fra innsteg 440 moh. til utsteg 880 moh.
På 760 meters høyde går Gjølmunnebrua - en vaierhengebru med et luftig spenn på 120 meter.

  ruten går  videre over Hoven og på vanlig sti ned mot Oppheim og bilvei siste stykke ned til Rake ved fjorden 













min helt -- hadde ikkje klart det uten deg ;)


Det er også montert ei 120 meter lang hengebru, Gjølmunnebrua midt oppi fjellsida, så denne turen har nok av spenning og adrenalinkick.




min sikkerhet

   Undervegs og frå toppen av Hoven er det ei fantastisk utsikt mot Olden/Oldedalen, Loen/Lodalen og utover Nordfjorden..



Toppen -- Endelig 
Det har vert eit slit -- men
 alle var enige om at det var en fin tur...

ps... eg følte meg SÅ trygge i dag -- JA eg var vel den som klatra saktest i dag -- men EG kom meg opp og midt oppi denne galskapen så var eg IKKJE redd før eg kom meg opp på brua...

DA kom frykten og eg måtte jobbe med hodet, for kroppen sa virkelig at dette er tullfære, men hodet ville så --- Asbjørn gjekk rett bak meg og var min trygghet.
Veit ikkje heilt om eg kommer til å bli noen klatremus -- men artig lell ;)

2 kommentarer:

  1. Så tøft! Litt av ei utfordring det der! Eg veit jammen ikkje om eg tør meg på den hengebrua... Flotte bilde, og artig med fotomontasjebilda i starten!

    SvarSlett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...