fredag 10. april 2020

Påskestrikk

2020 blir å knekke strikkekoder 

Som å strikke opplegg med knuter  - Som å strikke ein heil ny hæl ;)

Og eg sier som Pippe: 
 Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert.



Så da blir kjøkkenet omgjort til klasserom - der er det stille og godt med lys ;)

Pc og noe godt i koppen hører også med.

Så er det bare å følge med på you tube video - lese mønster - spole - se - spole og se litt til 
og Vips - så var eg kommet over første hinder, no må eg bare strikke eit skaft - før eg skal knekke hælkoden ;)

Lag deg ein god Langfredag - med eller uten strikkepinner ;)

2 kommentarer:

  1. Hei Monika, dette var en super idé.. kanskje jeg også skal prøve?? Tanken var å begynne på en genser som bare er å strikke rett frem og la tankene gå sin egen vei imens... Men hvorfor ikke ta en utfordring??
    Ellers har jeg begynt med litt lappeteknikk igjen. Syr et lite hjerte for hver dag jeg ikke kan se yngste barnebarnet mitt....det er vondt... hun blir 2 år til uka. Håper bare at teppet jeg skal sy til slutt ikke får størrelse dobbelseng! Denne unntakstilstanden Må jo bare slutte snart....
    God Påske til deg og dine og hold dere friske!!
    Klem fra Annette

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia Anette - sender gode påskehilsner tilbake og håper du får se barnebarnet ditt snart ;) og kor koselig med hjerter - kanskje eg og skulle børste støv fra sy maskina og sy litt igjen -- monika klemma

      Slett

Strikkeglede

 Endelig begynner kreftene å vende tilbake, og gleden av å skape noe føles bra 😀 Når hode henger litt etter er det greit å ha enkle ting på...