tirsdag 22. oktober 2013

tilvenning ....

 
 
til LIVET er lurt,
i alle fall vis du er kvige
og skal leve i ein storfjøs
 



så vi prøver å brukte litt tid på
UTEkvigene
om sommeren.
trene dei til å komme
når eg roper på dei
 
kos og klapp hører også med ...






 og belønningen for utekua er litt kraftfor,
litt nærkontakt og sosialisering...
men det er IKKJE alle som kommer
når eg roper
ikkje alle som vil ha kraftfor heller
og i alle fall ikkje ha noe kos
 
men som regel kommer dei
utekuene
og EG er i alle fall like glad når dei kommer ;)

 


og belønniga får vi igjen når
UTEkua har blitt INNEku
 
for da må dei  inn i melkeroboten,
og det kan være skummle saker.
 
men med litt kraftfor og litt prat
så går det som regel bra ;)
 
men det finnes alltid noen som vil krangle - men vi er flinke på det også vi ;)

6 kommentarer:

  1. Herlige kyrabilde! Det gode liv på landet - både for dåkke og dyra. :)

    SvarSlett
  2. Jammen må det vere spennande å styre med dyr.
    Høyrest triveleg ut med kyr.

    Fin onsdag frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. spennende - koselig - til tider frustrerende og litt trist
      MEN eg ville aldri byttet bort kua mi ;)

      Slett
  3. Kanskje vi må komme på besøk til deg og kyrne når bakkane grønest igjen? D hadde vore ku-ult :)

    SvarSlett
  4. Koselige ku-bilder! Det går et par kuer og en kalv på et jordet nær oss hele sommeren! Det er alltid hyggelig å hilse på dem. Har med en brød-bit og det setter de stor pris på.

    Vigdis

    SvarSlett
  5. Herlige bilder:)
    Og litt lokking og godprat (og godbiter;) trenger vi vel alle når vi skal inn i nye situasjoner - det hjelper i alle fall!

    SvarSlett

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...