lørdag 19. november 2022

5 veker til julaften ;)




No gjelder det å passe på at ting og tang til julehuset er kommet på plass.. Advensstaken, lysa og tallene ..


lyspærer, s
ervietter, telys, julevinen, cognac mm..
planlegg ein gløggkveld, juleverkstad eller kansje ein bakedag,

eg håper iallefall på minst einbakekakelefse dag ;)





Dra på ein skogstur , for å jakte på litt kongler, mose og greiner,
alltid kjekt å ha til jul ikkje sant





her er det iallefall lite som minner oss om førjuls tiden.
 Med grønne marker og blå himmel har vi fine ute dager her på Årset. 
Vi har funnet ut at det er lurt å ha Ved, og det har vi jo masse av.
Ved på rot - som no har blitt ved på lager 
( som skal være ferdig kappa til våren ;)
Men når kjærringa er ute heile dagene, blir det lite gjort innomhus,
Men så var det de å senke skuldrene og krava - eg kjenner faktisk på at det MÅ EG JOBBE LITT MED ...






Det er viktig med litt påfyll av frisk sjøluft - ei go dose veninneprat eller  berre ta livet litt meir med ro.

SÅ spent om eg klarer å senke skuldrene så mye som eg vil -- føler at eg er litt på etterskudd - eller egentlig så er eg jo ikkje det da  Til og med nye lilla lys er jo kommet i hus  ;)

Noen pakker har allerede fått på seg papir og noen pakker har kommet i hus
 - advents pakker ligger klar til 1 søndag i advent,
strikkepinnene går jamt og trudd og joda
det blir nok noen hjemmesnikkra julegaver i år og ;)

Truddelutt ---- pust med magen ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Strikkeglede

 Endelig begynner kreftene å vende tilbake, og gleden av å skape noe føles bra 😀 Når hode henger litt etter er det greit å ha enkle ting på...