onsdag 24. november 2021

Vekas plan

 På ein onsdag liksom ...


Veka er jo ca halvferdig og kor vart liksom helga og dagene av 😉

Vekas dager til no har vi brukt i storfjøsen, selv om vi har roboter i fleng som gjør dagen vår ein enklere, så er det arbeid å gjøre alikevell, og bra er jo det.


Ute bøtter regnet ned og alt er jo så VÅTT - og det er grønne marker og mange plussgrader. Men bare vent - i MORGEN kommer vinteren igjen. Eg håper  den varer litt lengre enn noen dager denne gangen.


På strikkefronten går det treigt - eg stirkker og rekker opp igjen og slik går det med den RETRO FIN genseren 😕

Sakte framover, men no trur eg at eg har knekka den størrelse koden. Og den skal bli ferdig i november - trur eg da.


Ellers så nærmer vi jo oss jul, eg stresser ikkje. Ein advents kalender er på plass, så får eg se da om eg gidder å lage fleire. Fant ein fin ein på nettet fra Plan Norge  - Omvendt Julekalender 

Julen er en tid for takknemlighet, omsorg og ettertanke. Da kan det være fint å tenke litt annerledes enn man gjør ellers i året – Der er 24 lapper med Gøy / Gohet 💜


Eg kommer nok ikkje til å følge den slavisk, men der var mange fine tema som frister 😊


Så jula kommer uansett, og det er jo jesusbarnet og ikkje mattilsynet som kommer på besøk i år og. Men eg tenker litt nedvask rekker eg -- kanskje 😋
Og i fjor klarte vi å lage oss ein ny tradisjon: adventsturene våre, familie, litt mat og kortreist turer i nærområdet.
Håper eg klare å få til 4 fine turer i år og 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

tunge dager

  det er tunge dager synes eg no.  Men livet stopper jo desverre ikkje opp fordi noen dør. Og ikkje viste eg at det  var SÅ mange ting som m...