mandag 1. november 2021

Dette har eg ALDRI gjort før







Så det KLARER eg HEILT SIKKERT ,
Sier Pippi Langstrømpe...

Del 1



 

EG har kjøpt og starta på ei sokke oppskrift på ENGELSK,
og eg skjønner faktisk ikkje noe. Tror eg .

Veit vel kor mange masker  eg skal legge opp, korleis vrangborden skal være og deretter falt eg av lasset ...



Skeptis ja - men no er det litt seint å fintenke og ringe noen etter hjelp. 
Og hjelp trenger eg jo - for når tegna i diagrammet er heilt gresk, og eg skjønner lite av det - da stopper det heilt opp...

( men det er heilt sikkert kjempe lett når noen forklare det ;)

Så da blogger eg heller om problemet og håper at eg finner noen eg kan ringe i morgen og hjelpe meg.

For eg KAN JO IKKJE GJE  MEG MED EIN GANG vettu 😗

4 kommentarer:

  1. Hei Monika, jeg kan desverre ikke hjelpe deg for jeg har akkurat samme problem! Og derfor holder jeg meg laaangt unna engelske oppskrifter;-)
    Men regner med at du får hjelp av noen, for dumt å bli tvangs stoppet av den grunn;-)
    Håper dere hadde en fin basar dag, tenkte masse på deg og skulle ønske at jeg kunne tatt en tur innom! Sikkert mye fint på salg der
    Ha en flott dag videre og lykke til med det greske engelske...
    Klem fra Annette

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia Anette - no er sokk nr.1 ferdig - eg ringte til butikken som solge mønstra - og der var det ei koselig strikkedame som hjalp meg ;)
      Håper du har det bra i førjuls tiden - klem

      Slett
  2. Kanskje denne siden kan hjelpe deg? Det er alltid vanskelig første gangene, men Google er til god hjelp. Og så denne siden:
    https://vibbedille.blogg.no/sa-enkelt-strikker-du-etter-engelske-oppskrifter.html

    Det som er fint med å kunne strikke etter engelske oppskrifter er at du får tilgang til så innmari mye mer enn før!

    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Takk for tipset - no er ein sokk ferdig og eg har starta på sokk nr.2

    SvarSlett

Strikkeglede

 Endelig begynner kreftene å vende tilbake, og gleden av å skape noe føles bra 😀 Når hode henger litt etter er det greit å ha enkle ting på...